Jedním ze základních cílů každé firmy, bez ohledu na své zaměření, je dosáhnout co nejvyššího zisku. A jedním ze základních předpokladů je dobrá marketingová strategie. Díky ní totiž přilákáme více zákazníků, a čím víc jich bude, tím vyšší bude náš zisk.
Jednou z možností, jak toho dosáhnout, je i rozdávání nejrůznějších propagačních předmětů. Ty mohou být nejrůznějšího druhu a typu, avšak vždy je na nich výrazným způsobem natištěno jméno a logo firmy. Pokud je to možné, najdeme zde i jejich motto.
Velmi častým předmětem, který je takto využíván, jsou i reklamní propisky s potiskem. Jejich výhodou jsou především nízké výrobní náklady a užitečnost. Na rozdíl například od klíčenky, která je také podobně levná, je pravděpodobné, že ji lidé budou skutečně používat. A to je základní předpoklad k tomu, aby tento způsob propagace skutečně fungoval.
Spočívá totiž v tom, že pokaždé, když budou psát, uvidí název oné firmy. Tím si jej zafixují v podvědomí, a je tedy pravděpodobnější, že ji navštíví a koupí i její produkty. Navíc ji mohou půjčit na psaní i příbuzným a známým, kteří si budou chtít na návštěvě u nich něco poznamenat. Ti pak také uvidí firemní jméno, a mohou být zvědaví, co se zde prodává.
Tento způsob však nevyužívají jen firmy. Najdeme je například také ve městech, kdy se používají především na úřadech, avšak jsou zde také rozdávány. Zde se můžeme ptát, proč se i ta potřebují propagovat. Odpovědí je, že chtějí zvýšit svůj turistický ruch. Ten totiž bývá u některých obcí jedním z hlavních zdrojů přijmu.
Je však pravdou, že v současné době ztrácí tento způsob propagace na užitečnosti, neboť již jen málokdo píše propiskou. Čím dál více používáme i k psaní poznámek či nákupních seznamů chytré mobilní telefony, díky čemuž propisku pravidelně používá skutečně jen málokdo. A je pravděpodobné, že tento trend se bude v nejbližší době stupňovat.